Preu de les entrades:
Concert: 12€ (reserva web) 14€ (a taquilla)
Abonaments amb descompte! 10€ a partir del segon concert (Pagament directament a taquilla)

COMPRA D’ENTRADES

QUÈ ÉS EL MALDÀ 1700?

El primer baró de Maldà, Rafael d’Amat i de Cortada (Barcelona, 1746-1819), tenia dues grans passions: la xocolata, en consumia almenys un parell de tasses al dia; i la música, assistia a tots els concerts que podia i n’organitzava al seu palau del carrer del Pi. El cicle de música antiga Maldà 1700 recupera el fil històric del nostre espai i recrea la realitat cultural de la Barcelona del S.XVIII. Volem que experimenteu allò que els ciutadans podien gaudir a casa nostra amb petits concerts de cambra acompanyats de la xocolatada, tan popular en aquell moment.

PROGRAMACIÓ

Diumenge 01/12 a les 12.30h: Telemann “Nouveaux Quatuors”, PRETÉRITO IMPERFECTO

Formació: David Gutiérrez, traverso, Borja Gimeno, violí, Alberto Gómez, cello i Alejandro Fernández, clavicèmbal.

Parlar de Telemann és parlar d’un geni. No només per l’amplitud de la seva obra (més de 800 acreditades), ni per la quantitat d’instruments que tocava (de manera autodidacta, a més a més), ni per la seva visió comercial; és el mestratge amb què ho va fer que li va donar el reconeixement internacional que va gaudir al llarg de la seva vida i que ha perdurat fins avui en dia. Les peces que avui escoltareu pertanyen a la segona sèrie de quartets que Telemann va començar a compondre arran de la invitació per visitar París d’un grup de músics francesos l’any 1730: el flautista Michel Blavet, el violinista Jean-Pierre Guignon, el violagambista  Jean-Baptiste Forqueray i un cellista i continuista avui en dia desconegut anomenat Prince Edouard. Com a agraïment, Telemann va compondre els Quadri a violino, flauto traversiere, viola da gamba o violoncello. Però no va ser fins a l’any 1738 que Telemann va poder realitzar aquest viatge, i va ser durant l’espera que va escriure l’obra de la qual avui escoltareu diversos fragments: els Nouveaux quatuors en six suites, de l’any 1736.

Amb la col·laboració especial de joves músics de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic (L’Arc) que interpretaran una peça inicial i una peça conjunta amb Pretérito Imperfecto per finalitzar el concert.


 

CONCERTS ANTERIORS

Diumenge 10/11 a les 12.30h: SARA CUBARSI I CLARA POUVREAU

Formació:  Sara Cubarsi, violí, i Clara Pouvreau, violoncel.

El programa cobreix un recorregut d’obres d’estils molt diferents que temporalment abraça des de l’entrada al barroc fins al seu comiat. Amb l’esperit barroc de buscar solucions pràctiques i experimentar, el duo Cubarsi-Pouvreau pren aquest repte d’adaptar sonates de gran caràcter dramàtic (Corelli, Francoeur, Uccellini) per a un format contrastat, minimalista i auster, i combina un programa amb obres des del renaixement tardà de senzill contrapunt originalment escrites per a dues violes da gamba (Gibbons, Morley, Jenkins), fins a les portes del classicisme (Platti) on aquesta formació ja comença a ser més popular.

Diumenge 17/11 a les 12.30h: Ben Che Sia Antico È Molto Buono, LOCUS DESPERATUS

Formació: Marta Garcia-Cadena, veu, Meritxell Genís, mitja viola, Pepe Luna, llaüt i llaüt guitarrenc i Oriol Casadevall, viola     

 La música del Trecento segons Simone de’ Prodenzani. Des del Decameró de Giovanni Bocaccio de mitjans del segle XIV, són nombroses les fonts literàries toscanes que ens retraten moments musicals, de les que podem extreure nombrosa informació, tant pel que fa al repertori com a la praxis del mateix. El repertori que oferirem es basteix de peces que apareixen en el Liber Saporecti de Simone de’ Prodenzani (1415), a la secció que descriu el Mundus placitus, en què el músic Sollazzo organitza vetllades musicals

 

Diumenge 24/11 a les 12.30h: Petita tempestat, SERENDIPIA

Formació: Moisés Maroto, flauta de bec i Rita Rodríguez, flauta de bec i Pablo Cantalapiedra, percussions històriques.

La miniaturització de la creació de l’univers. Una tempesta en un got d’aigua i un vaixell en una ampolla de vidre, aquesta és la miniaturització que Serendipia cerca en aquest programa, transmetre la força d’una batalla, la creació dels elements i l’harmonia i celebració de la unió en la creació de l’univers. Amb l’obra de “The Tempest”, de W. Shakespeare, com a referència, Serendipia porta la idea de la creació de l’univers, on el Kahos dóna origen a la Diaspora dels elements que s’ajunten en Harmonia i aconsegueixen festejar el principi del món, en el qual les flautes de bec al costat de la percussió actuen com un Demiürg (Déu o element creador) mitjançant batalles, danses, sonates a duo, Istampittas, recercatas…És com veure el món a través d’un pany.

Amb la col·laboració especial de joves músics de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic (L’Arc) que interpretaran una peça inicial i una peça conjunta amb Serendipia per finalitzar el concert.

Amb la col·laboració de: 

 

 

 


PROGRAMACIONS D’EDICIONS ANTERIORS

Programació Maldà 1700 / Any 2018-2019

Programació Maldà 1700 / Any 2017-2018

Programació Maldà 1700 / Any 2016-2017

Programació Maldà 1700 / Any 2015-2016