Tres intèrprets a un camp de refugiats, sobre un matalà vell, amb fons el bosc i una balla trencada. Estan llegitn un llibre, La del mig porta vel al cap.

Del 20 de setembre al 02 d’octubre

PREUS*:
16€ de dilluns a divendres
18€ dissabte
20€ a taquilla
*Més despeses de gestió (1€)

HORARIS:
De dilluns a dissabte a les 20h

POSTFUNCIÓ | 1 d’octubre
Quin dret d’asil? La política migratòria europea: entre l’acollida i la dissuasió: Una conversa amb Joel Hernández, qui ha treballat 5 anys a Grècia en l’àmbit de la crisi de refugiats, amb Elpida Home, centre d’acolliment, Better Days, programmes d’educació i inserció social i Refugee Trauma Initiative, suport psicosocial.


ALHAYAT o la suma dels dies
L’espai entre l’existència i l’oblit

Teatre de text | 85 minuts | Català, anglès i àrab

Tres personatges i l’espera. L’eterna espera que pateixen els milers de refugiats després d’haver realitzat el viatge més llarg i difícil de les seves vides. L’espera eterna sense informació en un camp de refugiats. La Júlia, voluntària, arriba a un camp de refugiats a Grècia i coneix en Hadi, un refugiat sirià. Comencen a comunicar-se amb una pissarra: paraules i dibuixos. Mig en català, mig en anglès, mig en àrab. S’entenen com si fossin amics de tota la vida. A aquesta complicitat s’hi afegeix la Samura, la germana d’en Hadi. La passió que comparteixen per la literatura es materialitza en un projecte per construir una biblioteca pel camp. Però construir una biblioteca enmig del no-res no és fàcil, necessitaran la col·laboració de totes les persones del camp -voluntaris, gestors i refugiats – i uns i altres fa massa temps que no s’escolten.

Alhayat està inspirada en fets reals: d’una banda, la construcció de la biblioteca que va tenir lloc al camp de Lagadikia (Salònica, Grècia) l’estiu del 2016 i, de l’altra, l’experiència personal com a voluntàries de part de l’equip artístic d’ALHAYAT.  

La peça parla de tot allò que passa mentre no es fa res: les converses, els jocs, els desitjos i les il·lusions. La por. La impotència i la incertesa. Però sobretot, de l’amistat i de persones que busquen la forma de fugir d’un lloc que només existeix pels que l’habiten.

De la Companyia La Viciosa


Direcció: Aura Foguet
Dramatúrgia: Laia Foguet i Aura Foguet
Repartiment: Georgina Latre, Manar Taljo i Moha Amazian
Producció i producció executiva: La Viciosa
Escenografia: Alexandra Pallejà
Adjunta de direcció: Laia Foguet
Il·luminació: Èric Rufo
Moviment: Yucef Zraiby
Espai Sonor: Pol Fontanals
Responsable de vestuari: Nestor Reina
Disseny i construcció d’utillatge interactiu: Miquel Llull
Assessor lingüístic: Lamé Taljo
Imatge del poster: Toni Vidal
Vídeos i imatges promocionals: Mikel Alors, Ana Casero i Toni Vidal

 

Agraïments: La Infinita, Eòlia, Aleix Fauró, Patricia Mollà, Ahmed Alhamsho, Arnau Prat, Toni Vidal, Lola Armadàs, Txema Montero, Hamu, Yamen Alsafade, Hadi Ghader, Damián Bojorque i Elena Díez (El Gecko con Botas) i a totes les persones que ens han cedit llibres.

Amb el suport de:



ELS MITJANS EN PARLEN

“El montaje destila verdad y nos acerca a la vida (Alhayat significa vida en árabe) de los migrantes sin caer nunca en lo lacrimógeno. […] Un pequeño gran pedazo de realidad. Felicidades.”

 Imma Fernández – Recomana.cat

“La direcció escènica de l’Aura Foguet acompanya de manera brillant i sense estridència una tragèdia que ens arriba pel detall i sense cap tipus de melodrama, tant a través del text com del moviment.”​

Teresa Ferré – El Temps de les Arts

“El resultat, són 85 minuts d’emocions a flor de pell sense caure en la morbositat, el recurs fàcil quan es vol fer un mal anomenat “teatre necessari”. Potser el teatre realment necessari és com el que fa La Viciosa: històries que et captiven i que, sense forçar-te, t’obliguen a mirar la veritat als ulls.”

Nil Martín – Novaveu

Reportatge a TV3
Entrevista a la Georgina Latre a l’Àrtic de Betevé


Segueix #alhayatmalda a:
IG: @maldateatre | @laviciosa_cia
TW: @maldateatre@laviciosa_cia
FB: El Maldà | La Viciosa